best second hand pieces.

Second hand är så himla bra. Det sparar planeten så mycket att ta tillvara på resurserna som redan finns istället för att köpa nytt hela tiden. Självklart går det att hitta så mycket mer på second hand än kläder men jag tänkte visa mina tre bästa second hand fynd från garderoben.
 
 
Först är det den här tröjan från Myrorna som jag fyndade på second hand. Den är ursprungligen från Filippa K och jag har den typ varje dag när det blivit vår. Älskar verkligen att en kan hitta kvalitetsplagg till rätt bra priser när en handlar second hand.
 
 
Höst/vinter/vår jackan som min mamma har haft och innan dess min morfars fru. Innan var den en långkappa men när jag fick den när jag var 17 klippte jag av ett par decimeter.
 
 
Sist; hittade jag den här i Jakobstad, där pappa bor. Perfekt storlek för en bok, plånbok, mobil och ett försvarets hudsalva.
 
Vad är era bästa tips när ni handlar second hand?
 
 
 

Comment
Postat av: Nastasja

Gillar detta inlägg, härmar och länkar tillbaka hit om jag minns denna idé. Så himla bra fynd! Jag går antingen på specifika färger om jag vet att jag letar något, annars försöker jag känna på material och läser alltid på tvättlappen för att se vad plagget är gjort av. Typ tröjor i kashmir, 100% lammull osv.

2017-01-18 @ 07:05:27
URL: http://nastasjathor.com
Postat av: whiskeysour.blogg.se

gillar verkligen att fynda väskor på second hand då de ofta är lite mjukare och speciella än vanliga skinnväskor. Samt skålar, glas etc! finns så himla mycket fint!

Svar: Eller hur! Finns så mycket fint porslin på Myrorna vid Järntorget
Sandra Leone

2017-01-18 @ 08:09:58
URL: http://whiskeysour.blogg.se/
Postat av: Felicia Karlström

Åh vad kul och se vad du har fyndat! :) Det bästa jag har fyndat second hand måste nog vara min rosa pälsjacka! Har haft den i flera år nu! Älskar den!

Svar: Åh låter som ett megabra fynd!
Sandra Leone

2017-01-18 @ 20:14:38
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
Postat av: Amanda

Mitt tips är att tänka att sånt där krafs som man ibland "måste ha" o sticker till ica eller clas olsson för, för att det är billigt och enkelt, kan hittas ÄNNU billigare på second hand. Och kan fås mer unikt dessutom , typ om man ska ha fest: vinöppnare, ett paket sugrör, portabel högtalare. Vi vet ju att det är de små vardagliga utgifterna och konsumtionsmönster som långsiktigt ruinerar oss (ekonomisk) och miljön.

Svar: Så bra tips ju!
Sandra Leone

2017-01-18 @ 20:28:01
Postat av: Beatrice

Jag tycker ofta kläder på second hand är svårast, kanske för att jag någonstans i bakhuvudet är lite skeptisk typ... Men jobbar på det och blir så glad när jag hittar något kul! Sist var det ju en vas som jag föll pladask för, och jag har som ett hemligt mål att börja leta mer kläder second hand...

2017-01-18 @ 23:18:07
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Vicky

å, läderväskan!! verkligen sånt man borde kika efter på second hand alltså. gillar inte att köpa läder nytt helst, dvs snällt mot djur, natur (och dessutom typ snyggare!!) second hand. kram!

Svar: Håller med!
Sandra Leone

2017-01-19 @ 06:18:41
URL: http://vickys.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild