5 tips on saving time.

 
Jag pluggar, är kåraktiv och vill såklart ta hand om alla mina relationer. Det är svårt och ibland kan det kännas som om livet bara rasar över en. Men de här tipsen hjälper mitt liv en en bit på vägen.
 
 
Planera din tid- dina dagar, veckor och månader. Köp en fin kalender eller börja direkt i närmaste anteckningsbok. 
 
Skapa “att göra”- listor. Jag har t.ex en på min mobil där jag skriver upp varje dag i veckan och skriver punkter på vad som ska göras varje dag. Det hjälper mig supermycket.
 
Planera in mellanrum. För att dagen blir aldrig som en tänkt. Bussen blir sen, du spiller kaffe på tröjan precis innan du ska gå. Ja ni vet, så jag brukar tänka att allt tar lite längre tid än jag tror.
 
Ta reda på vad du lägger tid. Hur lång tid tar du på morgonen t.ex.? Hur mycket blir det på en vecka? Kan du förenkla din morgonrutin så att du får mer tid över? Hur mycket tid lägger du på mobil, dator, göra middag?
 
Säg nej. Detta pratas mycket om och det borde vi för det är så viktigt att känna sig själv och sina egna prioriteringar. Du är centrum i ditt eget universum.
 
 
Har ni stategier för att hinna med saker ni ska göra under dagen?

Comment
Postat av: Beatrice

Åh, sånt här behöver jag! Är världens tidsoptimist och fastnar alltid med grejer och så blir jag sen överallt... hehe. Har aldrig kunnat planera in pauser sådär, det är antingen i tid eller försenad, aldrig i god tid....

2017-04-26 @ 18:30:56
URL: http://beahallberg.se
Postat av: Wilda

Jättebra punkter! Jag använder min Bullet Journal för att få en rimlig översikt av hur lång tid saker tar, planera in mellanrum och även egentid. Och för att skriva ner allt som rör sig i huvudet och rensa bort.

2017-04-29 @ 12:22:37
URL: http://reaktionista.se
Postat av: Alicia

Plockade faktiskt fram min gamla almenacka igår för att få någon slags struktur på allt som försiggåri mitt liv. Väldigt viktigt att tänka på det så att en inte stressar sönder och gör så att det går ut på relationer osv.

2017-05-04 @ 12:38:45
URL: http://nouw.com/aliciaeleonore

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild