tomatpesto.

 
 
Kom över detta receptet för ett tag sedan på ugnstorkade tomater och bestämde mig för att testa att göra egen tomatpesto. Älskar pesto av alla dess slag, det är ju drömgott med pasta.
 
Ugnstorkade tomater
  • Körsbärstomater
  • Olivolja
  • Havssalt 
  • Torkad basilika
Gör såhär
  1. Sätt ugnen på 100 grader
  2. Halvera tomaterna och lägg dem med snittytan uppåt
  3. Häll över olivolja och strö på med havssalt och torkad basilika. Det är bättre att använda torkad basilika ist'llet för färsk då den färska kan brännas i ugnen.
  4. Tillaga i mitten av ugnen och se till att luckan är lite öppen så att fukten kommer ut. När tomaterna skrumpnat ihop är de klara det tog ungefär 2 ½ timme för mig men håll lite koll.
 
När tomaterna är klara är det bara att mixa ihop dem. Ett tips är att tillsätta lite socker i peston så att tomatsmaken inte blir så vass.
 
 

Comment

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild