sometimes it´s okay if the only thing you did today was breathe.

 
Vad är grejen med att en ska vara så lycklig hela tiden? Så glad, positiv och sprudlande livsglad samtidigt lugn, medveten och mindful, och befinner du dig inte i detta utopiska tillstånd kommer snart hela världen upplysa dig om hur du blir mindful på 20 sekunder, ge dig sex enkla steg till att bli lugn och 10 vanor som lyckliga människor har gemensamt. Så lugn bara; sorgsenheten ska krossas. 
 
Det är förstås fint på sitt sätt men kan en inte få känna sig lite ynklig och orkeslös emellanåt? För om vi inte tillåter oss att känna även det svåra känner vi egentligen något alls då?
 
Ibland kan jag skutta upp ur sängen, ta en löprunda och göra en ordentlig frukost och ibland är dagens största bedrift att jag borstade håret och hittade två likadana strumpor att ta på mig. Det är okej. Allt du känner, sorg som glädje, är okej oavsett vad de leende personerna på tidningsomslagen säger till dig.
 
foto: min pinterest

Comment
Postat av: Emelie

Så sant.

2016-08-02 @ 13:11:13
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: ISA

vet du, detta tänkte jag på senast igår! att man aldrig "får" känna sig arg/deppig/ledsen för då ska det genast jagas bort! ända sen man var liten fick man detta inbankat i sig att det är *fult* att känna annat än skratt och glädje. Inte konstigt man blir rädd för ångest va?

2016-08-02 @ 17:31:38
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Daniella 🌙

❤️❤️❤️❤️ du är så bra.

2016-08-03 @ 13:32:13
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Linnea Aurora

Helt sant, och väldigt bra skrivet. Som Isa skrev ovan tänkte jag också på det här bara häromdagen, så injutet som det är i en ändå...

2016-08-03 @ 22:55:17
URL: http://linneaaurora.webblogg.se/
Postat av: Christine

älskar detta

2016-08-21 @ 12:48:34

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild