Getostbruschettaa med sockerärtor och sojabönor.

 
Jag älskar enkel mat och bäst är det när det blir en blandning av krispigt, sött, salt och knaprigt. Den här Ernst-inspirerade bruschettan mumsade jag och mamma på en sensommarkväll men jag tänker att om en gör lite mindre bitar fungerar den som förrätt eller tilltugg.
 
 
För fyra hungriga personer:
  • 50 g sockerärtor
  • 100 g sojabönor
  • 100 g chèvreost
  • ½ citron, skalet 
  • 1 msk färsk hackad rosmarin
  • 1 klyfta vitlök
  • ¼ finhackad spansk chili
  • honung
  • 1 baguette
  • 3 msk olivolja
  •  salt och peppar
  • färsk timjan till garnering
Gör såhär:
  1. Skär sockerärtorna i mindre bitar och stek en stund tillsammans med sojabönorna i olivolja.
  2. Smula ner getosten i en bunke och riv skalet av citronen och blanda ned.
  3. Tillsätt, i getostblandningen, rosmarin, chilli och vitlök.
  4. Rör ned den ljumma bönblandningen tillsammans med getosten och rör om så att getosten smälter lite. Blanda i lite honung. 
  5. Skär brödet i t.ex. skivor och pensla med olivolja. Stek det därefter gyllenbrunt.
  6. Toppa brödet med röran och ät <3

Comment
Postat av: Klara

Mmm, så så gott. Önskar verkligen jag åt getost! Får verkligen prova detta fast med feta istället.

2016-08-08 @ 22:49:17
URL: http://klaraamandas.blogg.se
Postat av: Maja

Såg väldigt gott ut!

http://jaggerdigminmorgon.blogg.se

2016-08-09 @ 06:42:47
URL: http://jaggerdigminmorgon.blogg.se
Postat av: Lena

Men åh, så gott! Allt med getost är ju underbart!

2016-08-10 @ 13:24:09
URL: http://lenasvanberg.blogg.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild