konjac sponge.

Jag gav aldrig riktigt någon recap på mina upplevelser av konjac-svampen så den kommer här.
 
 
Jag fick köpa en ny i somras eftersom min gamla började gå sönder. Den håller i ca sex veckor, men det beror såklart på hur ofta du använder den.
 
 
 Jag använder min på morgonen tillsammans med en ansiktstvätt. Då blöter jag upp svampen i varmt vatten, applicerar ansiktstvätt på den och skrubbar med cirkelrörelser. På kvällen tvättar jag bara med ansiktstvätten för jag vill helst inte ha massor av sminkrester i svampen. 
 
 
Här är vad jag gillar bäst med konjac-svampen:
 
>> Det känns skönt med en liten skrubb på morgonen och min hud blir mjuk och glad efteråt.
>> Eco-vänlig <3
>>Går att använda till kroppen när den börjar sjunga på sista versen och sedan slänger jag den när den helt börjar falla sönder.
>> Går att använda med eller utan ansiktstvätt.

Comment
Postat av: Beatrice

Jag skaffade mig faktiskt en efter ditt senaste inlägg! Den var dock inte originalet, men fungerar också finfint! Den börjar dock också gå sönder nu, så det är nog dags för en ny här också, hehe. Upplever dock att den aldrig torkar mellan varven om jag använder den varje dag, gör din det? Hur förvarar du den i så fall? Alla tips mottages tacksamt!

Svar: Min kom i en ganska hård plastförpackning så den sparade jag och förvarar svampen i, men jag ser till att förpackningen är öppen så att det kommer in luft. Min svamp torkar inte heller mellan gångerna men har än så länge inte upptäckt några problem med det.

Kramar
Sandra Leone

2016-10-10 @ 09:20:00
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Ellen Lindberg

Gillar verkligen att det är ett ecovänligt alternativ för skrubb. Så läskigt med de små plastkulorna som sen ställer till problem i vattnet :(

Svar: Håller med!
Sandra Leone

2016-10-10 @ 20:55:59
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild