the konjac sponge.

 
Häromdagen läste jag om "the konjac sponge". Konjac har använts i Asien i ca 1500 år som en eco-vänlig skönhetsbehandling. Svampen hjälper till att avlägsna död hud och pormaskar plus att den fungerar bra för de flesta hudtyper (enligt detta).  Såhär efter tredje användningen tycker jag att mitt ansikte känns renare och min hud bättre plus att det är mysigt att skrubba svampen mot huden då den är väldigt mjuk och doftar gott. Det var dagens tips och nu ska jag plugga vidare.
Har någon av er erfarenheter av konjacsvampen?

Comment
Postat av: Anonym

Kan du ge några tips som gör så att man orkar plugga till tentor och finner motivation till det? Har nämligen fysik 1 och matte 2 och känns så himla tufft att ens ta fram böckerna.

2016-01-04 @ 09:39:52
Postat av: Beatrice

Detta låter galet spännande!? Aldrig hört talas om innan, kanske är det precis vad jag behöver? Får läsa på lite mer på länkarna känner jag. Berätta gärna mer om någon vecka när du testat den en längre period!!

2016-01-04 @ 11:19:11
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Daniella 🌙

Köpte du din via den hemsidan? Känns som om jag har provat alla produkter som finns för pormaskar och de har funkat kanske ett litet tag men sen gått tillbaka till ugly normal state. 3:

Svar: Jag köpte den på rum21 i Göteborg och är från märket meraki men den finns säkert på fler ställen.
Sandra Leone

2016-01-04 @ 11:20:16
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Skogsraah ☾

Verkar riktigt bra!

2016-01-04 @ 13:26:37
URL: http://skogsraah.se
Postat av: anna

har tänkt på att köpa en sådan, det verkar vara ett billigare och skonsammare alternativ till clarisonic face brush. ska bli roligt att se om du gillar den efter några fler användningar. kram

2016-01-05 @ 10:47:56
URL: http://annamariaa.blogg.se/
Postat av: Matilda

Har en konjacsvamp för fet hy (den mörka varianten) och älskar den! Kan inte säga att den gör så stor skillnad för mina feta partier i ansiktet men den gör hyn så mjuk och len.

2016-01-05 @ 20:54:21
URL: http://www.matildigt.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild