good karma.

 
Smygande kommer självhatet på sommaren. Det är dags att raka benen, bikinilinje och armhålor. Inte ett endaste litet fjun får bli kvar men ändå, ett par dagar efter sticker stubben på benen igen. Nej det är bättre att gå i långbyxor fastän det är 25 grader varmt. Jag har ju ändå ett enormt blåmärke i alla regnbågens färger efter att jag gick in hårt i skrivbordskanten igår.
 
Står i spegel och trycker på nedre delen av magen. Varför putar den ut sådär? Jag äter ju bra och lagom men ändå sticker den ut sådär.
 
Det räcker nu. Jag som tycker så mycket om livet och sommaren. Visst att kroppen är fylld av skavanker och blåmärken men den är stark och har klarat hela skolåret och kan äntligen få gå iklädd mjuka sommartyger. Kan vi inte bestämma att det räcker nu, att vi är vackra, starka och bra precis som vi är. Göra gott och tänka gott om oss själva.

Comment
Postat av: Jasmine

Tack för ditt fina, ärliga, nakna och mycket uppskattade inlägg.
Ta vara på dig och våga älska din kropp - du är vacker!
Kram

2016-07-12 @ 18:53:49
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Ebba

Fina du. Vilket modigt och ärligt inlägg! Jag känner igen mig i tankarna men försöker att bara leva på. Inte låta dem begränsa min sommar eller min fantastiskt bra kropp! Kram

2016-07-12 @ 19:36:28
URL: http://moonandsun.blogg.se
Postat av: joré

men åh, ja! det räcker nu - våra kroppar förtjänar uppskattning för allt de är och gör, inte hat och flera lager tyg som ska dölja allt som de inte är. <3

2016-07-13 @ 09:55:40
URL: http://www.jdfoto.blogg.se
Postat av: Kusin Bea

Så ärligt och fint skrivet Sandra. Tack för att du är så modig och delar med dig. Håller med dig, det räcker nu. Livet är för fint för att förstöras av sånt fokus. Massa kärlek till dig!

2016-07-17 @ 08:34:23

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild