frågestund- svar del 1

Vad är ditt bästa tips när det kommer till vegetarisk/vegansk mat?

Linser tycker jag är det bästa. Jag brukar tex. göra den här linslasagnen som är min absoluta favorit eller göra en enkel linsgryta med spiskummin och spenat. Annat bra är olika tomatsåser, butternutsquash eller dehär biffarna.   Till fredagsmyset äter jag helst condecos hummus som är drömgod. 

 

Kan tillägga att jag väldigt väldigt sällan äter tofu, cornfärs eller veggokorv för att jag inte har hittat någon som jag tycker är så god men har ni tips så dela gärna med er <3

 

1,

 

Kan du rekommendera någon bok eller bokserie (bortsett från Harry Potter)? 

Jag är helt såld på Game of thrones och ska ta mig an den femte boken alldeles snart. Jag vill verkligen uppmuntra er (om ni är sugna på den serien) att läsa den på engelska och inte bli avskräckta av tjockleken. 

 

Andra favoritböcker in min hylla är Jane Eyre- Charlotte Brontë, Äta djur- Jonathan Safran Foer, Alltings början- Karolina Ramqvist, Kafka på stranden- Haruki Murakami, Allt det där jag sa till dig var sant- Amanda Svensson och Just Kids- Patti Smith

 

1, 2
 

Vad brukar du göra,och hur brukar du tänka när allting i livet bara känns jobbigt, krävande och lite läskigt? Kanske blev en lite flummig fråga. Jag har bara en känsla av att du, precis som jag ibland kan få dagar och stunder då du känner dig ängslig och lite utmattad gällande livet i allmänhet och jag bara undrar hur du försöker hantera det. Flummigt, som sagt.

Detta är verkligen jag i ett nötskal men efter jul bestämde jag mig verkligen för att jag måste börja ta hand om mig själv. Knepen jag använder är inte fullständigt utformade men jag jobbar hela tiden på att hantera situationer när allt känns just jobbigt, krävande och läskigt. 

 

♦ Yogan hjälper mig otroligt mycket. Att få fokusera på att arbeta med kroppen fungerar som ett jättebra stressdödarverktyg för mig. Jag gör nog ingenting längre utan att först tagit ett andetag.

♦ Att ställa sig frågan: "Är detta inom min kontroll?" Om svaret är nej så släpp det och låt livet bara ske.

♦ Fundera på hur du vill att det ska lösa sig eller hur du vill att det ska bli och om det går att dela upp i små bitar eller mål. 

♦ Skriv. Av. Dig. Jag tror att detta är ett  tips som fungerar för alla. Det behöver inte vara poetiska meningar eller "utförligt och nyanserat" bara peta ner små krumelurer som symboliserar hur det känns. 

♦ Gör något annat en stund. Ibland känns det fel, jobbigt, konstigt och bara så förbannat tungt. Så lägg det åt sidan och ät lite glass istället.


Comment
Postat av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Älskar detta tips:
Att ställa sig frågan: "Är detta inom min kontroll?" Om svaret är nej så släpp det och låt livet bara ske.

Det är ju inte svårare än så när man tänker efter!

2015-03-04 @ 20:16:21
URL: http://mwfotografi.wordpress.com
Postat av: Josefin

Mina tips!! Anammas vegobullar är såå bra att ha hemma som nödmat, JÄTTEGODA stek hårt! 1 kg kostar ca 59 på mitt ica å de e det värt.
Tofu: panera så får det lite yta. Annars: jag brukar mosa tofu med typ kokosmjölk så att det blir geggigt och ha som fyllning i paj (plus grönsaker och sånt). Blir supermatigt och mättande samt proteinrikt osv. Så har en svårt för tofu i vanliga fall så är mosad tofu ett bra fyllnadmaterial i typ allt. Kan tänka mig att det är bra i div. röror också (typ till bakpotatis). kram!

2015-03-04 @ 21:44:13
Postat av: Beata

Älskar den andra punkten på fråga 2, så vettig!

Postat av: ISA

Tack tack tack för tipsen på punkt 3. very useful <3

2015-03-05 @ 14:48:05
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Vilma

Tack för svaren på sista frågan, inte jag som ställde frågan men skulle nästan kunnat vart det!

2015-03-05 @ 18:50:38
URL: http://www.petterssonvilma.blogg.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild