bulgurplättar med spenat.

 
På bokmässan köpte jag den här boken som innehåller vegetariska recept en kan göra utav sina rester. Jag har provat ett med några småändringar för att allt inte fanns hemma.
 
Bulgurplättar med spenat (6 biffar)
1 ½ dl kokt bulgur
60 g fryst spenat
1 ½ msk vetemjöl
1 dl riven ost ( jag hade vanlig hushållsost och parmesan)
1 ägg
salt, peppar, oregano och paprikapulver
olja till stekning
 
Tina spenaten och krama ur vätskan. Blanda bulgur och mjöl i en bunke och tillsätt spenaten, osten och kryddorna. Rör ihop med ägget. Är smeten lite för torr kan en tillsätta lite crème fraiche eller yoghurt. Forma biffar och stek i lite olja.
 
 
 

Comment
Postat av: Klara Amanda

Alltså åååh vad gott. Älskar bulgur och spenat och parmesan!

2015-12-10 @ 18:59:32
URL: http://klaraamandas.blogg.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild