om att ha möjligheten att höras.

 
Idag talade Khazar Fatemi om för treorna i min skolan hur viktigt det är att använda sin röst. Vi fick se hennes dokumentär "Där mitt hjärta slår" som handlar ett återbesök hon gjort i Afganistan för att få se vad som hände med alla som lämnades kvar när hon och hennes familj flydde. Dokumentären berättade om människor som inte kan eller vågar använda sin röst. Khazar sa hej då till oss genom att uppmana oss till att rösta i EU-valet och i september. 
 
Jag har en blogg och även om den inte på något sätt nationellt spridd har jag en röst genom den. Jag vill uppmana er att rösta. Personligen tycker jag att mycket av politiken är snårig och det tog tid innan jag gick med i Unga feminister som var min första politiska. Men jag vill uppmana er att rösta, och kan ni inte rösta kan ni läsa på eller engagera er i ungdomsförbund. Känner ni att det är för svårt vill jag ändå uppmana er att använda rösten: Säg vad du tycker, säg ifrån, säg emot, håll med, stötta och engagera för det finns alldels för många människor som önskar att de hade en röst att påverka med. 

Comment
Postat av: Johanna

Så himla bra och sant det där!

2014-05-07 @ 17:41:17
URL: http://www.patetikekonst.blogspot.se
Postat av: Alexandra

Så bra! Jag håller helt med dig! Power to the people ;) xx

2014-05-07 @ 18:59:34
URL: http://www.alexandrafernlund.weebly.com
Postat av: Hanna

Väl talat, syster! Att använda vår rösträtt borde vara lika självklart som att andas. Detta gäller ju för alla val! Blir så ledsen när jag hör folk säga att "nä, jag ska inte rösta i EP-valet för jag hinner inte sätta mig in". Då tänker jag på alla människor som kämpar med livet som insatts för att få rösta och jag förundras över latheten här i Sverige.

2014-05-08 @ 12:53:18
URL: http://www.fikapauser.blogg.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild