the True Cost.

 
Just nu läser jag en kurs i Hållbar utveckling. Den är väldigt spännande men tidvis övermäktig eftersom en förstår hur komplicerat det är med miljöfrågor. Det är liksom inte bara att välja pappers- istället för plastkasse och tro att en gör skillnad. Kedjan är så mycket mer komplicerad.
 
Under en föreläsning (där föreläsaren inte dök upp) såg jag dokumentären the True Cost som handlar om kläd- och textilindustrin i världen. Efter det fattade jag verkligen hur svårt det är att konsumera kläder och textil etiskt vilket gör det ännu viktigare att tänka på hur mycket och ofta man konsumerar. Om ni inte sett den så se den. Det ger verkligen en nyttig tankeställare.

Comment
Postat av: Hanna

Såg denna härromdagen, efter din rekommendation! SÅ bra att se. Bestämde mig för att handla majoriteten på second hand efter detta.

Svar: Vad kul att du kollade på den och vilken megabra grej att göra!
Sandra Leone

2017-09-21 @ 09:51:51

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild