Simplify your home.

Mitt hem är någonstans där jag kan vara helt mig själv, där jag är trygg och kan finna lugn. Detta behöver inte vara en fysisk plats egentligen. Dock betyder den fysiska platsen "hem" också mycket för mig och det är en plast för återhämtning. 
 
Om du känner att ditt hem inte tjänar dig på bästa sätt så går det dock ganska lätt att fixa.
 
 
1. | Börja med det du kan se
Sätt en timer på 10-20 min (beroende på hur stort du bor) och plocka sedan undan allt du kan se som inte är på rätt plats.
 
2. | Gör om ditt hem
Ditt hem ska passa ditt liv, inte tvärt om. Så ta en stund och fundera på vad som är viktigt för dig. Har du många myskvällar? Pluggar/jobbar du hemifrån? osv. Gå sedan igenom varje rum och fundera över om ditt hem är optimalt inrett för ditt liv. Om inte så gör om ditt hem.
 
3. | Skapa ett system
Det som gjort det lättare för mig att hålla ordning är att bestämma dagar då jag exempelvis damsuger. Du kan läsa mer om det här.
 
 

Comment
Postat av: Amanda

Åh vilka bra tips! Det här måste jag testa.

2017-10-16 @ 11:59:36
URL: http://hedes.blogg.se
Postat av: Klara

Första punkten är så himla bra! Att få undan stöket ger en ro i själis

2017-10-16 @ 23:09:57
URL: http://instagram.com/klaragbrg
Postat av: Finurliga fröken

Fantastiska tips. Jag älskar mitt hem med känner ibland att det inte riktigt är jag. Har funderat många gånger på att möblera om faktiskt.

2017-10-16 @ 23:49:20
URL: http://finurligafrokens.blogspot.com
Postat av: johanna

älskar detta! super bra tips!

2017-10-20 @ 22:35:49
URL: http://jojosmind.blogg.se/
Postat av: Amanda

Å ett hem är så viktigt att trivas i, oavsett hur mycket en e ute o flänger tror jag. Det har iallafall jag verkligen insett på senaste. Jag ska sälja min lägenhet nu där jag bott i ett halvår bara, men står inte ut med hur lyhört det är mellan grannarna:( Har väl dessutom insett att jag e ljuskänsligare än andra. Så jobbig period just nu, att sälja och köpa, och inte riktigt känna sig som hemma någonstans. Ett hem påverkar övriga livet mer än jag trodde.
Fint inlägg.

2017-10-22 @ 11:55:07

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild