to live with less.

Jag tycker verkligen om att ha det städat omkring mig och jag har alltid upplevt att materiella ting känns tunga. Speciellt kände jag det när jag skulle flytta in på 26 kvadrat förra året. 
 
Jag tycker inte att det är fel på något sätt att ha mycket saker omkring sig, det passar bara inte mig, men jag tror och hoppas att alla kan känna att punkterna nedan är tänkvärda. Dela jättegärna med er om vad ni tycker.
 
 
Hitta dina prioriteringar- Vilka vanor har du? Vad finns det som stressar dig? Vad gör du på din fritid? Vad gör dig glad?
 
Rensa i ditt hem- Ditt hem ska inte vara ännu en plast där du måste hantera en massa grejer utan ett ställe där du kan känna dig lugn och trygg.
 
Bryt mönster- Elsa Billgren har skrivit i ett inlägg att; om en förädring inte gör ont så kommer den för sent. Jag tror ganska mycket på det där. 
 
Avregistrera dig- från nyhetsbrev som bara fyller upp din inkorg, prenumerationer som inte ger dig något
 
Konsumera mindre- Mindre konsumtion = färre saker. Här har jag skrivit om tillfällen som jag väljer att inte shoppa. Men att konsumera mindre handlar pckså om intryck så ta en titt på ditt sociala media flöde och börja häng mycket i naturen.
 
Skapa rutiner- framförallt för städning för det är ett tråkigt måste. Här är några tips om att hålla ordning
 
Slow down.
 
Bilder från min pinterest
 

Comment
Postat av: Anonym

Detta inlägg fick mig att verkligen bli motiverad att rensa garderoben (och kanske i längden även rensa på andra fronter i livet). Tack!

2017-07-05 @ 09:07:52
Postat av: Beatrice

Det är så så så svårt för mig (trots att jag försökt massor) att rensa. Det är som att när jag rensar så får jag plötsligt plats att fylla det tomrummet igen. Men något jag märkt på sista tiden, är att jag också behöver naturen mer i min vardag än jag tror. Och det är så synd då att den inte finns i närheten i Malmö. Jag ska bara lära mig att söka mig till den som finns i utkanten antar jag.

2017-07-05 @ 10:59:58
URL: http://beahallberg.se
Postat av: anneli

Jag älskar hur du skrev hur ens hem ska vara lugnt och tryggt, känner igen mig :)

2017-07-05 @ 11:03:55
URL: http://anneliblom.se/
Postat av: johanna

älskar att ha det städat och organiserat, ju färre saker desto bättre! super bra tips!

2017-07-06 @ 19:51:13
URL: http://jojosmind.blogg.se/
Postat av: Wilda

Känner igen så mycket. Jag har precis börjat hitta det som får det att lossna för mig och rensar ut lite hela tiden nu. Så skönt. Verkligen en viktig del även i ett liv som utmattad.

2017-07-07 @ 10:26:04
URL: http://reaktionista.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild