söndagssyssla.

 
Sommaren är till för att baka och pyssla tycker jag. Därför har jag gjort en sats granola efter ett recept som jag hittade hos Ellen som jag modifierade lite, häng på.
 
  • 3 dl Rågflingor
  • 2 dl Havregryn 
  • 3 dl Hackade nötter (jag hade 1 dl mandlar, 1 dl cashewnötter och 1 dl valnötter)
  • 1,5 dl Kokosflingor 
  • 1dl Linfrön 
  • 1 dl Pumpakärnor 
  • 1,5 dl Äppeljuicekoncentrat 
  • 0,5 dl Honung
  • Kardemumma
  • Tranbär
  • En nypa salt
Gör såhär:
  1. Sätt ugnen på 175 grader
  2. Grovhacka nötterna och blanda ihop alla torra ingredienser
  3. Blanda samman äpplejuicekoncentrat och honung. Häll det över gryn och nötblandningen. Se till att allt blir fuktigt.
  4. Häll ut allt på en plåt klädd med bakplåtspapper och kör in i ugnen i ca 20 min. Rör om då och då så att inget bränns.
  5. När det svalnat lite häll på tranbären.
 
 
 
En bra söndagssyssla 

Comment
Postat av: Daniella

åh gott! lätt att göra precis som man själv vill ju <3

2017-07-10 @ 15:59:01
URL: http://daniellachanelle.com/
Postat av: ellen

Åh vad kul att du gjorde din egen variant på den! Ska prova din nästa gång! Gott med kardemumma ju

2017-07-11 @ 20:33:14
URL: http://ellenspangberg.blogg.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild