det mest förbjudna.

 
Vi ställer oss ofta frågan: Är jag värd det här? Eller kanske: Får jag lov att njuta? Efter dessa frågor radar vi upp ett antal utförda eller icke utförsda prestationer som vi väger på en guldvåg som verktyg för att komma fram till om vi är värda njutningen. Ibland blir det ja men ofta nej. Om vi nästa gång, när vi ställer oss frågan Är jag värd det här? säger Hell yes! och gör precis det vi, innerst inne, vet att vi är värda. Passa också på att ställa frågorna: Vad vill jag göra?, Vad vill jag njuta av? 

Comment
Postat av: Nastasja

Bra fredagsbudskap (eller livsbudskap egentligen), fino. Glad helg på dig!

2017-02-10 @ 07:58:14
URL: http://nastasjathor.com
Postat av: Ellen

Känner mig alltid ett kilo klokare efter att jag vart inne här. TACK för alla dina ord.

2017-02-10 @ 10:59:07
URL: http://ellenlindberg.se
Postat av: OTYSTNAD

Bra budskap. Vi måste inte vara värda något för att kunna njuta av det, eller vår existens är värde nog.

2017-02-12 @ 17:15:28
Postat av: Felicia

Så sant, så sant! <3 Kram på dig!

2017-02-12 @ 22:04:13
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild