om krokusar och mobiltelefonen.

 
En söndag var det såhär fint vid Haga kyrka!
 
 
<3
 
 
När jag skulle fiska upp telefonen ur väskan för att instagramma detta fantastiska vårtecken upptäcker jag att den inte är där. Den ligger hemma. Tomheten som når mig är nästan obehaglig och jag börjar fundera på hur många gånger jag sträcker mig efter telefonen på bara en dag, på bara en timme. Jag tittar på den när jag väntar vagnen, minutrarna innan jag släcker lampan för att lägga mig, sekunderna innan M kommer med kaffet när vi fikar. Helt sjukt egentligen. Efter den här dagen bestämde jag mig för att "glömma" mobilen lite oftare.
 

Comment
Postat av: matilda

Lite skrämmande egentligen hur beroende vi är av telefoner. Det skulle antagligen vara riktigt nyttigt att lämna den hemma nu och då, eller att inte ta med den in i sovrummet.

2017-04-03 @ 10:40:29
URL: http://nouw.com/tildasofia
Postat av: Ellen

Det där hände mig för inte alls så länge sedan, att jag gick ut och åkte iväg utan telefon. Blev LIVRÄDD när jag insåg det, hann liksom tänka allt från att jag kanske kommer vilja fotografera till att viktigt samtal från sjukhuset om närstående kan komma. Så knäppt ändå, hur jäkla viktig den där lilla grejen är i ens liv. Borde också glömma min lite oftare framöver.

2017-04-03 @ 20:49:22
URL: http://ellenlindberg.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild