att hålla ordning.

När en, som jag, bor på 26 kvadrat är det ganska viktigt att hålla det någorlunda städat eftersom minsta sak på fel ställe kan få det att se belamrat ut. Så jag tänkte dela med mig av mina tips för att hålla det städat hemma. (Detta försöker följa i alla fall följa...)
 
  
>> Bestäm en plats för dina saker och håll dem där. Svårt men så bra!
 
>> Städa inte allt på samma gång. Jag brukar tycka att det är svårt att hinna med livet emellanåt så jag har försökt dela upp städningen så att jag t.ex. på måndagar: torkar damm, tisdagar: damsuger, torsdagar: städa badrummet. På så sätt tycker jag också att det är lättare att motivera sig att städa också.
 
>> Släng saker du inte använder. Eller om du är osäker så prova att lägga undan dem någonstans i kanske tre veckor och se om du saknat dem under den tiden. Om inte så kasta dem.
 
Bubblare
>> Sätt in saker som ska vara i pärmar på en gång. Jag är sämst på detta och har alltid massor av papper på fel ställen.
 
 
Kolla vilka fina hasselkvistar mamma kom hem till mig med i fredags <3

Comment
Postat av: Klara Amanda

Det där med att sätta in i pärmar direkt behöver jag verkligen bli bättre på... Hittar framför allt kvitton överallt typ :-))

2016-09-21 @ 08:01:20
URL: http://klaraamandas.blogg.se/
Postat av: Rebecca

håller med klara amanda, måste bli bättre på att sätta in i pärmar.

2016-09-21 @ 11:08:26
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Wilda

Så många bra tips! Och jag känner igen mig mycket. Som utmattad behöver jag hålla ordning för att hjärnan ska få vila från intryck, men samtidigt är jag ofta för trött för att ha ordning så att ta något moment varje dag är också min strategi.

2016-09-21 @ 15:25:42
URL: http://reaktionista.se
Postat av: Ellen Lindberg

Border verkligen ta till mig dessa tips. Jag har tre rum, kör, hall och klädkammare att "kunna" stöka ner - vilket jag också gör. Och sen får jag panik.

Och ja, kvistarna är verkligen SÅ fina!!

2016-09-26 @ 17:05:36
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild