7 saker som stressar-ner.

 
 
Hej fina ni! Jag kom hem från skolan för en liten stund sedan och är helt färdig i huvudet. Gillar verkligen inte kombinationen av måndag+regn+ mens+ men Markus hade varit så gullig och köpt choklad till mig så att jag orkade de sista två timmarna <3  
 
Resten av kvällen ägnas åt de-stress och jag tänkte dela med mig av några saker som jag tycker om att göra för att stressa ner efter en skoldag.
 
 
 
>> Tänd levande ljus. Få saker är så rofyllt som det tycker jag.
 
>> Minispa. Lägg en ansiktsmask, gör en hårinpackning, ta ett bad, måla naglarna, gör en ordentlig kroppsskrubb eller övertala någon att massera dig. Det viktiga är att inte göra något som är så avancerat för det är lätt att det börjar kännas kravfyllt. Så jag brukar välja en eller två saker att fokusera på. 
 
>> Ät. Lågt blodsocker är sämst så ät något gott. Min favoritgrej på kvällen är att hacka ett äpple och steka det mjukt i kokosolja tillsammans med kardemumma och kanel och sedan toppa allt det goda med granola och lite grekisk yoghurt.
 
>> Ta en promenad. När mitt huvud tagit in ny information en hel skoldag är det så skönt att gå en promenad. Antingen går jag ensam eller tillsammans med någon, musik eller en podcast.
 
>> Försvinn i en bok. Eller ett prassligt magasin för den delen. Älskar att ha en kopp te och bunkra upp med kuddar och filtar.
 
>> Baka. Finns inget som för mig är så avslappnande som bakning. Tycker att jag får lite samma känsla som när jag mediterar. Testa dessa snabba, mumsiga (och veganska) chokladkex eller gör lite nice cream.
 
>> Meditera. Är inte bakning din grej så tycker jag att meditation också fungerar bra. Om det tar emot lite så har Rituals en bra app med guidade meditationer. 
 
 

Comment
Postat av: Ellen Lindberg

Gillar verkligen detta. Och älskar att vi sakta men säkert går in i levande ljus-säsongen. Sååå mysigt och rogivande att tända ljus och bara vara.

2016-09-26 @ 20:27:15
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Postat av: Emma

Bra tips!

2016-09-26 @ 22:35:13
URL: http://www.emmae.se
Postat av: Emelie

Verkligen kalasbra tips! Kan känna igen mig att jag använder mig av vissa av dem för att lugna ned mig. Tända ljus, exempelvis. Eller att äta - måste alltid ha något litet gott innan jag somnar, annars ligger jag bara och vrider mig. Brukar bli yoghurt med bär eller tärnat äpple, som du säger. Kokosolja, ger det extra smak till äpplena, dessutom? :)

Svar: Kokosoljan ger inte så mycket extra smak men jag tycker att det är godare att steka i det än i smör, raps- eller olivolja. Men bara äppelbitarna blir mjuka och varma så är jag nöjd. Är sugen på att testa att ugnsbaka äpplen någon gång också!
Sandra Leone

2016-09-27 @ 09:05:33
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: sandra

Såå bra tips <3

2016-09-27 @ 16:40:09
URL: http://atilio.metromode.se
Postat av: Captain Love - Jennifer

Vilka toppentips! Och hoppas att du mår lite bättre nu! :)

2016-09-29 @ 16:58:45
URL: http://captainlove.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild