saker jag inte köper.

 
Glad fredag, kompisar. Hoppas att ni har något härligt inlplaerat i helgen! Jag och M åka till IKEA och äta deras grösaksbullar och handla lite smått. 
 
För mig är det viktigt med ordning i min tillvaro. Jag har mer och mer insett att för mycket saker och för många val gör mig megastressad. Därför tänkte jag, som kontrast till den kommande utflykten till IKEA,  bjuda på tillfällen då jag väljer att inte handla.
 
>>Saker som inte är kärlek i första ögonkastet. Undantaget är väl mat och saker jag behöver. Jag att det ska pirra till i hjärttrakten när jag ser något som jag verkligen gillar. Är jag osäker så kan jag ju alltid komma tillbaka.
 
>> Erbjudande som säger köp för xx få xx% rabatt på billigaste varan. Det är ingen bra deal om jag inte behöver det.
 
>> Gratisgrejer som delas ut. Brukar försöka undvika att plocka på mig massor av pennor och anteckningsblock från mässor eller liknande. Det blir ändå oftast så att de samlas i en skräphög av lite samma princip som ovan. 
 
>> Saker som är för billiga. Det känns inte riktigt bra i maggropen om något är lite för billigt. Kvalité över kvantitet alla gånger för min del.
 
>> Saker jag redan har. Ser jag att de har shampoo på extrapris och jag vet att jag har en full flaska hemma så brukar jag generellt bara passera. Sådana erbjudande kommer ofta igen.
 
>> När jag är ledsen. Shopping hjälper inte här. Kanske temporärt men det är ingen verklig glädje. Dock är jag helt för att unna sig något ibland, för det är en ju faktiskt värd med tanke på hur många fantastiska saker en gör varje dag. 
 
 
Har ni saker eller tillfällen då ni undviker att handla?
 

Comment
Postat av: Ellen Lindberg

Borde verkligen ha tillfällen eller saker jag inte handlar pga står alltid och pillar på varor "3 för 2" osv. Men jag försöker också att handla sådant som inte känns 100% direkt, slår inte hjärtat dubbla slag är det inte värt på något sätt.

+ kan aldrig shoppa när jag är ledsen eller har PMS, hehe.

2016-10-07 @ 09:35:59
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Postat av: rebecca

bra inlägg, gillar principen att bara köpa grejer som man inte kan släppa.

2016-10-07 @ 10:43:49
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Emelie

Min starkaste jag försöker följa är väl att inte handla när jag är hungrig - men det går ju som det går. Och sedan att inte handla saker som inte är alut, om jag kan handla på en större stormarknad (billigare) lite senare. Priserna kan skilja så mycket.

Sedan vågar jag aldrig internethandla heller. Det är en rädsla jag har, för jag tycker det verkar så bökigt att skicka tillbaka vad man inte gillar..! *fegis och latmask*

Svar: Jag tycker inte heller om att internethandla av samma anledning som du om det inte är något jag innan fysiskt känt/doftat/smakat på.
Sandra Leone

2016-10-07 @ 14:13:21
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: ISA

Guuu, jag tar alltid allt de delar ut gratis. Så dumt för jag får slänga 90% av grejerna sen. Men gratis är alltid så gott. Däremot har jag lär mig att INTE handla mat när jag är hungrig. Då kommer man hem med en jäkla matkasse ;)

2016-10-07 @ 20:20:30
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: JUNITJEJ

Jag kan inte shoppa när jag är ledsen (precis som du). Ingenting är roligt då.

2016-10-07 @ 21:01:35
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Lena

Sådana här listor gillar jag, mer sånt!!

Åh, kul, brukar du besöka Lights in Alingsås? Om du gör det i år var jag med och ljussatte Site 2, The Red Button!

Svar: Jag har besökt ett par gånger, det brukar vara så himla fint. Om jag åker dit i år ska jag definitivt kolla in din installation!
Sandra Leone

2016-10-08 @ 14:13:44
URL: http://lenasvanberg.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag undviker alltid att handla oavsett (förutom mat obs). Har dragit det till en nivå nu som kanske inte är helt rimlig. Det ska mycket till för att jag ska köpa något, särskilt nytt. Det känns bra i magen att stå en bit utanför konsumtionssamhället:) mindre bra att ändå leva i det och se på

2016-10-08 @ 17:43:45
Postat av: Nike

Vilka bra tips. Jag försöker att tänka på ett liknande sätt när jag handlar, och oj! Vad mycket bättre livet blir när man inte har en massa grejer som man inte behöver. Känns så rent och uftigt :)

2016-10-09 @ 09:06:15
URL: http://nouw.com/nikelinds

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild