mellismuffins med äpple och kanel.

 
För ett tag sedan gjorde jag äppelmuffinsen som fina Ellen skrivit om. De blev verkligen så goda! Jag lade till och ändrade några ingredienser så om ni vill ha orginalreceptet finnes det här annars häng på nedåt.
 
 
För ca 12 muffins
  • 3 dl havregryn
  • 2 dl vetemjöl
  • 2 dl dinkelmjöl, fullkorn
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 tsk salt 
  • Kanel! (alltså jättemycket kanel)
  • Linfrön
  • 250g naturell kvarg
  • 1 dl havremjölk
  • 2 ägg
  • Honung
  • 1 rivet äpple
 
Gör så här:
  1. Sätt ugnen på 200 grader
  2. Blanda ihop alla torra ingredienser
  3. Tillsätt kvarg, ägg, honung och rivet äpple. Se till att få med vätskan av äpplet, tyckte att smeten blev lite torr annars. 
  4. Skeda upp i muffinsformar, pudra på kanel och grädda i 20 min
  5. Ät varma, då är de bäst!
 
Efteråt insåg jag att jag använt precis likadana muffinsformar som Ellen, inget måste såklart men de är megafina och finns för en tjuga på Willys om jag inte minns fel
 
 

Comment
Postat av: ellen

åh vad roligt att du testat dem och gillar! och mkt bra muffinsformar hehe, älskar dem!

2016-10-27 @ 08:01:38
URL: http://ellenspangberg.blogg.se
Postat av: sandra

Älskar dina recept! Just mellanmålsmuffins kan ju vara en av de bästa grejerna som finns dessutom!

Svar: Åh vad glad jag blir av höra det! Speciellt från någon som själv bjuder på så många smarriga recept!
Sandra Leone

2016-10-28 @ 10:59:19
URL: http://atilio.metromode.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild