green beauty.

Via Rebecca hittade jag vloggaren Ella som till till stor del fokuserar på "natural beauty" vilket innebär produkter som inte skadar dig eller din omgivning. Efter att jag rensade i min sminklåda började jag fundera och läsa på vad mina produkter verkligen innehåller, och det är skrämmande. Så jag tänkte slå ett slag för att byta ut sina skadliga produkter till bättre. 
 
 
>> Byt ut succesivt. När en produkt är slut så ersätt den med en miljö- och djurvänlig. Få har möjlighet eller ekonomi att byta ut alla sina produkter samtidigt, vilket också skulle vara ett megastort resursslöseri. Om det inte är en produkt som faktsikt skadar dig. I så fall släng!
 
>> Mycket går att använda till annat. Jag har ett solpuder som jag använder som rouge, läppstift funkar också. Med andra ord du kanske inte behöver så mycket som du tror.
 
>> Handla mycket på Apoteket. Apoteket har en kvalitetskontroll som innebär att de har mycket strängare regler kring vad som får finnas i produkterna. Tips är att lyssna på Kakans podd och avsnittet med Winta Woldai.
 
>> DIY. Det finns oändligt med tips på internet och många skönhetsprodukter kan du göra själv. Klara rörde ihop en megabra handskrubb till oss när jag var där en kväll. Bara kokosolja+strösocker+honung.
 
 
Hur tänker ni med eko- och djurvänliga produkter?
 
 
Syftet med inlägget är inte att komma med pekpinnar, sådana delas redan ut dagligen i överflöd. Jag hoppas med inlägget att jag kan skapa medvetenhet och inspirera till att minska avtrycket på planeten. Inget i livet är heller svart eller vitt, vi kan bara göra vårt bästa. 

Comment
Postat av: Rebecca

har också tänkte på det. Det är mycket man inte vet vart det är i.

2016-10-18 @ 09:07:34
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Lena

Gillar dina sådana här inlägg och tips, fortsätt så!

Svar: Kul att du gillar dem!
Sandra Leone

2016-10-18 @ 17:59:11
URL: http://lenasvanberg.blogg.se
Postat av: joré

tycker sånt är så spännande! inte så sällan är ju mer naturliga produkter också mer effektiva? plus tycker det är superkul att blanda ihop diverse diy-röror till skönhetsprodukter.

2016-10-18 @ 22:46:59
URL: http://www.jdfoto.blogg.se
Postat av: Ellen Lindberg

Jag gillar så mycket att handla på apoteket, det känns tryggt. Då vet en att det inte är vad som helst liksom. Bra grej!

2016-10-27 @ 14:48:46
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild