saker som är svåra att slänga.

Jag rensar ganska ofta bland mina saker för det samlas lätt kvitton, trasiga tofsar och oanvända föremål på hög. Men ibland stöter jag på saker som jag tycker är svårare än andra att slänga.
 
 
>> Saker som jag lade mycket pengar på. Jag önskar att jag var den perfekta shopparen men ibland gör jag felköp. Färgen på läppstiftet som inte var lika fin när jag kom hem eller byxorna som satt bättre i butiken. Då måste jag bara ta mig i kragen och inse att om den här saken bara gör mig ledsen när jag ser den måste jag göra mig av med den. 
 
>> Saker jag fått. Det här är verkligen megakänsligt eftersom jag är rädd att såra någon. Dock är det ju inte så att personen köpte presenten till mig för att den skulle vara en börda. När jag köper presenter spara jag alltid kvittot, för at the end så vill jag ju att personen ska bli glad för presenten och lyckas jag inte är det ingen fara för vännen kan alltid byta den mot något som skänker glädje.
 
>> Nostaligiska saker. Födelsedagskort och souvenirer. Jag brukar tänka att det faktiskt inte är den där speciella saken som gör mig glad utan minnet som den symboliserar. Så då behöver jag inte direkt föremålet i sig för jag har ju minnet. 
 
 
Jag vill bara förtydliga att jag inte tycker att det är något fel med att äga saker eller tycka om att ha mycket saker omkring sig, det passar bara inte mig. 

Comment
Postat av: Emelie

åh, vilken superbt bra och koncis, klok lista. Jag håller med om varenda ord. :)

2016-11-09 @ 14:55:24
URL: http://sockerskrin.blogspot.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild