linsgryta med jordnötssmör.

 
Linser är alltid en favorit hos mig men kanske lite extra veckan innan CSN. Det här rörde jag i alla fall ihop till lunch en dag. 
 
 
Till fyra hungriga personer behöver du:
 
  • 1 ordentlig morot
  • 1 gul lök
  • 3 vilöksklyftor
  • 2 dl röda linser
  • 1 burk krossade tomater (500g)
  • 3 dl vatten
  • 1 grönsaksbuljongtärning
  • 1 msk tomatpuré
  • ½ dl jordnötssmör
  • 1 msk curry
  • 1 msk gurkmeja
  • 1 msk oregano
  • salt och peppar
  • olja eller smör att steka i
 
 
Gör såhär:
  1. Hacka upp lök, vitlök och morot och fräs tills de är mjuka.
  2. Tillsätt resten av ingredienserna och låt dem koka i 15-20 min eller tills morötterna och linserna mjuknat. 
  3. Smaka av med jordnötssmör
  4. Servera med ris eller som den är.
 
 

Comment
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

gott! :D

2016-11-25 @ 12:24:09
URL: http://efji.blogg.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild