höstens äppelkaka.

Den här äppelkakan är verkligen så god. Det tar lite tid att göra men det är värt det.
 
 
Du behöver:
  • 250 g smör
  • 3 dl socker
  • 3 ägg
  • 4 dl mjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1-2 äpplen, skivade
  • kanel
 
Gör såhär:
  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Smörj och bröa en form.
  3. Rör socker och smör pösigt och tillsätt sedan ett ägg i taget.
  4. Rör i resterande ingredienser, sist mjölet
  5. Häll smeten i formen
  6. Vänd äppelbitarna i kanelen och tryck i dem i smeten
  7. grädda i 60 min.
 
Imorgon skriver jag en dugga i mekanik och sedan ska jag träffa mami för lite julklappsletande och middag. Hoppas att ni får en magisk fredag och helg och tack för alla peppiga kommentarer både i och utanför kommentarsfältet <3

Comment
Postat av: Ellen Lindberg

Lycka till med matematiken <3

Svar: Tack fina du <3
Sandra Leone

2016-11-18 @ 08:49:47
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild