vegansk currygryta.

Här kommer ett lättlagat och studentvänligt recept på en vegansk currygryta. Receptet kommer ursprungligen från Elsa.
 
 
För fyra personer:
  • 5 stora potatisar (jag använde en fast sort)
  • 1 burk kokosmjölk
  • 1 förpackning kikärtor
  • 200g hel spenat (tinad)
  • 1 gul lök
  • 1 msk gul currykrydda
  • 2 tsk paprikapunver
  • 2 msk grönsaksfond
  • (salt) och peppar (jag saltade ingenting utan tyckte att det räckte med fonden)
  • rapsolja till stekning
  • färsk persilja
 
  1. Dela potatisen i större bitar och koka vid sidan av. Låt de koka tills de nästan är klara eftersom de kommer tillagas en stund till i grytan.
  2. Hacka lök och fräs löken i rapsolja och kryddorna tills den är mjuk.
  3. Lägg i spenaten, den färdigkokta potatisen, kikärtorna och grönsaksfonden. Rör runt i grytan och häll över kokosmjölken. Se till att grytan stormkokar eftersom kokosmjölk annars blir tunn
  4. Låt puttra en liten stund. Smaka av med salt, peppar och hackad persilja. Toppa tallriken med mer persilja!
 
Ät tillsammans med t.ex. naan!

Comment
Postat av: Veronica

Detta ska absolut testas. Veganskt är ju bäst!

2016-05-13 @ 16:58:20
URL: http://veronicato.blogg.se/
Postat av: Jessica

Du lyckas verkligen alltid få till dina matbilder så man verkligen blir sugen på maten! Jag blir riktigt sugen på att själv tillaga denna gryta.

2016-05-14 @ 19:45:16
URL: http://yiskha.blogg.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild