stresshantering.

 
Den senaste tiden har varit mer intensiv än vanligt och det känns mest som om jag irrat omkring. Jag har glömt saker, tappat bort nycklar (tack och lov återfunna), haft svårare än vanligt att bestämma mig och inte kunnat sova. Livet har bestått av en klunga stressiga situationer.
 
 
Saker jag hanterar mindre bra i stressiga situationer:
: Skapar katastrofsenarier i mitt huvud som inte hänt, och kanske inte ens kommer hända. 
: Glömmer att äta bra.
: Ber inte folk om hjälp eller berättar att jag känner mig stressad. Folk förstår ofta eftersom de själva varit med om stress
: Glömmer sätta mina egna behov främst.
: Tänker att jag kommer känna såhär för alltid. 
 
 
Saker i stressiga situationer som är bra för mig att göra
: Träna, gärna mer än en promenad. Det skingrar tankarna.
: Vara själv en stund. Människor tar ganska mycket energi av mig speciellt om de också känner sig stressade.
: Skriva listor, för när jag är stressad glömmer jag. Dessutom blir jag oftast mindre stressad om jag har lite översikt.
: Lyssna på en favoritlåt, även om det känns som om jag inte har tid.
: Säga nej när jag känner att det inte går.
: Meditera, otroligt utmanande men bra. 
: Ta en dusch, tvätta håret, tvåla in med min favoritduschkräm som doftar macademianöt.
 
 
Bilderna är från Gardasjön i somras förra året.

Comment
Postat av: Lili

Bra och inspirerande inlägg, det är så viktigt att ta hand om sig! Även när det är kämpigt och kanske känns som att man inte har tid eller ork. Det är ju då man behöver det som allra mest.

Att meditera är verkligen en utmaning och jag har tyvärr försummat det på den senaste tiden. Får bli ändring på det snart så kanske jag kan förebygga stressen också!

2016-05-11 @ 18:51:14
URL: http://zilverka.blogg.se/
Postat av: ISA

aah kan känna igen mig SÅ på punkterna man är lite sämre på när man är stressad. Varför ska man alltid prioritera så dumt då? :/ men listor är bra! listor är min liferescuer!!

2016-05-11 @ 20:28:52
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Klara Amanda

Känner verkligen igen mig i allt du skriver. Skolan är jättetung ibland, heja dig som kämpar på! Snart är första året över! <3

Svar: Tack fina, fina du. Ja, tänk att vi snart gått ett år!
Sandra Leone

2016-05-12 @ 09:00:46
URL: http://klaraamandas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så jäkla bra inlägg! Relaterar verkligen och tycker att det är så bra att du dels skriver om det men också är så insiktsfull i situationen.

Svar: Tack så jättemycket, det värmer massvis.
Sandra Leone

2016-05-13 @ 09:24:19
URL: http://atilio.metromode.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild