Linslasagne.

 
Den här linslasagnen är min bästa rätt. Den är enkel och jag har typ alltid alla ingredienser hemma. Plus att det är perfekt matlådemat. Receptet är inspirerat av detta.
 
Linssåsen
  • 2 dl röda linser
  • 1 gul lök
  • 4 vitlöksklyftor
  • ca 3 dl vatten
  • 1 buljongtärning
  • 1 burk krossade tomater
  • 1 msk oregano
  • 2 msk tomatpuré
  • 60 g spenat
  • peppar och salt
 
Gör såhär:
 
1. Skölj linserna.
2. Fräs lök och vitlök tillsammans med oreganon tills löken är mjuk.
3. Tillsätt vatten, linserna buljongtärningen, krossade tomater och tomatpurén.
4. Koka ca 20 minuter tills linserna blir mjuka.
5. Tillsätt peppar och eventuellt lite salt.
 
Bechamelsås
  • 2 msk smör
  • 2 msk vetemjöl
  • 5 dl mjölk
  • 150 g riven ost
  • salt och peppar

1. Smält smör i en kastrull och tillsätt vetemjölet. Rör om snabbt och kraftigt.
3. Tillsätt mjölken under omrörning.
4. Låt sjuda tills mjölsmaken försvinner. Håll stenkoll på mjölken så att den inte kokar över. 
 
 
Varva linssås, lasagneplattor och bechamelsåsen. Grädda i 200 grader i ungefär 30 minuter. 
 
 

Comment

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild