breakfast queen.

I brist på nervkittlande saker att berätta om fyller jag i en lista som jag hittade hos Hannah. Passar perfekt eftersom jag precis varit och handlat.
 
 
vilken är den godaste frukost-rätten?
Älskar ljusa surdegsfrallor som en gör dagen innan och sedan bara kör in i ugnen en lördagsmorgon och så kommer de ut alldeles krispiga och varma.
 
hur var du med maten som liten? 
Blev "tvingad" att smaka på allt, något som jag är otroligt tacksam för idag eftersom jag tror att smaklökarna måste vänja sig vid många smaker för att uppskatta dem.
 
den bästa smaken på choklad? 
Fazer blå. Punkt.
 
topp tre bästa produkterna eller råvarorna?
Pasta, pesto och avokado.
 
om du var tvungen att bara äta mat från en matkultur resten av ditt liv, vilken skulle du välja?
Tror att det blir indiskt. De har så galet bra vegetariskt utbud, plus att jag älskar smakerna, dofterna och konsistenserna. Mmmm.
 
vad tycker du att den ultimata salladen ska innehålla? 
Mozzarella och körsbärstomater är givet. Sedan någon god matvete, lite olivolja och riktigt krispig grönsallad.
 
i vilken form är potatis som allra godast?
Sötpotatis i ugn alla gånger <3
 
 
 
har du någon dyr matvana?
Mandelsmör är min last. Dock går det ju inte åt så himla mycket per gång men ändå.
 
vad lagar du om du har minimalt med tid i köket?
Krossadetomater+bönmix+lök+vitlök. Lite pasta med det!
 
vilken är din paradrätt?
Måste ju vara linslasagnen om en inte räknar med frukostar.
 
topp fem bästa caféerna i närheten där du bor?
Allstå det finns ju så många fina caféer i stan men om jag måste välja så är det da Matteo på Vallgatan, Brogyllen vid Västra hamngatan och så den nyrenoverade Condeco strax efter Kompassen. 
 
vad består din bästa helgfrulle av?
Jag och Markus hade världens drömfrulle med boveteplättar, färska jordgubbar och grönt te i somras. Vi satt ute på verandan i sommar solen. Så vill jag ha det varje helg.
 
vilken är den senaste råvaran eller maträtten som du lärde dig att tycka om?
Vågar nästan säga att jag gillar oliver nu, dessutom jobbar jag på att börja tycka om rå paprika.
 
 
 
finns det någon mat som du inte skyltar med att du gillar?
Chiapudding finner många väldigt provocerande att jag tycker om så jag sitter mest och slevar i mig det i hemlighet numera.
 
din bästa budgeträtt?
Spenatsoppa med ägg! Så gott, snabbt och billigt.
 
vad brukar du käka till lunch?
Beror helt på vad jag ätit i helgen. Det brukar nämligen finnas rester av det i matlådan.
 
vad är det bästa att äta och dricka på en lördagskväll?
Jag och mamma brukade ibland köpa någon mögelost och bre på pepparkakor och dricka lite rött vin till det. Bästa någonsin!
 
 
 
dela med dig av något smart matlagningsknep!
Ät grönsaker till maten. Eller bara något som gör den lite färgglad. Det västa jag vet är att sleva i sig någon enfärgad blandning.
 
vad lagar du om du ska laga mat åt många personer?
Linsoppa med kokosmjölk och koriander. Nom!
 
vilken maträtt tycker du att fler borde upptäcka?
Tartex med örter. Det är så gott och smidigt, plus att nu har de slutat att ha palmolja i den. Bra grej.
 
vilken är din godaste smootihe?
Mango+ kokosdryck+ kokosflingor+ dadlar.
 
vilken råvara önskar du vore i säsong jämt?
Blodapelsiner, eller all citrus, älskar´t!
 
 
 

Comment
Postat av: Klara

Har en annan variant av denna lista liggande bland mina utkast, måste skriva klart genast känner jag because mat <3 Din smoothie lät ju divine för övrigt, hoppas jag har alla ingredienser hemma för då vill jag göra den till frulle imorgon.

2016-05-19 @ 21:45:08
URL: http://klaraamandas.blogg.se
Postat av: Sandra

Alltså ljusa surdegsfrallor och indisk mat måste bli verklighet hos mig snarast pga blev ju dösugen nu!

2016-05-20 @ 08:12:48
URL: http://atilio.metromode.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild