sommarböcker.

 
Hej på er. Just nu sitter jag hemma och sörplar varmt ingefärsvatten eftersom jag dragit på mig en liten förskylning. Tur att vädret ändå är dåligt. I måndags var jag och hämtade ett paket med sommarböcker som jag tänkte läsa i sommar. 
 
 
Resa med lätt bagage- Tove Jansson
 
En novellsamling som berättas med humor men ändå med ett stort allvar om människor i nya miljöer och förhållanden.
 
 
Den tredje hustrun- Lisa Jewell
 
En sen aprilnatt snubblar Maya framför en Londonbuss. Är det en tragisk olycka eller ett själmord? Hennes otröstligamake Adrian är fast besluten att ta reda på det.
 
Fågelburen- Lisa Jewell
De fyra syskonen Birds barndom är ett vackert gammalt hus i en pittoresk by, ett mysigt kök som är fyllt av kärlek och soldränkta eftermiddagar i en vacker trädgård. En idyll med andra ord. Men en påskhelg drabbas familjen av en fruktansvärd tragedi som driver dem isär. Åren går och syskonen växer upp utan mycket kontakt sinsemellan. Snart är det nästan som om de aldrig varit en familj.
 
 
Vi är alla helt utom oss- Karen Joy Fowler
Rosemary pratade oavbrutet som barn men nu har hon börjat på universitet och pratar kanske minst av alla. Något har hänt och det har lämnat familjen i spillror.
 
 
Just nu läser jag Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty. I boken får en fört möta Cecilia Fitzpatrick som är en framgångsrik kvinna på många sätt. En dag när hon letar efter en bit av berlinmuren uppe på vinden hittar hon ett brev från sin man som endast får öppnas i händelse av hans död. 
 
 

Comment
Postat av: Klara Amanda

Har läst de två sista, big love på dem alltså. Ska bli kul att höra vad du tycker om dem!

2016-06-22 @ 16:31:40
URL: http://klaraamandas.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tack för tips, det vill man alltid ha innan semester! :)

2016-06-22 @ 16:35:03
URL: http://xenomorphs.se
Postat av: Ebba

Åh, tack för boktips! Jag är ständigt på jakt efter böcker att njuta av under sommaren..

2016-06-22 @ 22:13:14
URL: http://moonandsun.blogg.se
Postat av: Linda Ph

Åhh krya på dig! Jag ligger också hemma med en förkylning. Vilka bra tips. :)

2016-07-10 @ 18:59:44
URL: http://lindaph.blogg.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild