meditation ॐ

 
Jag har mediterat ett par dagar nu bara för att se om det händer något i kroppen. Jag har stessat alldeles för mycket den här läsperioden och vet att jag kommer falla tillbaka i det mönstret så fort igen att jag inte hinner fatta det. Så jag ska försöka göra det här för mig nu.
 
Vad meditationen lärt mig hittills:
  • Det tar tid innan det känns som att det ger något
  • Det händer inte något varje gång
  • Det handlar inte om att inte tänka utan att inte döma tankarna som kommer
  • Mantran| Jag ska inte fokusera på att tänka "Nu måste jag vara lugn." utan "Jag känner hur lugnet kommer till mig"
  • Börja med en liten stretch om jag tänkt sitta länge.
  • Det är mysigt med tända ljus
  • Det är lättare om jag ler
 
 
 

Comment
Postat av: Sandra

Borde verkligen sätta mig in i det här med meditation mer för jag tror verkligen min hjärna och min själ skulle behöva det!

2016-01-14 @ 07:50:53
URL: http://atilio.metromode.se
Postat av: ISA

tänker typ varje dag att jag borde meditera, och detta kanske är en knasig fråga; men hur gör du? haha. Sätter du dig på golvet och ba fokuserar på andningen? Hur länge? med musik?? en liten guide tack? hah! kram

Svar: Det är jätteolika varje gång och vissa dagar går det bara inte. Men jag brukar sätta en timer på kanske 10 min och försöker tänka på mellanrummet mellan in och utandning. Ibland har jag någon lugn musik på men utan en sångtext. Lycka till!
Sandra Leone

2016-01-14 @ 15:21:08
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Alicia

Det låter fint detdär! Jag är verkligen en hopplös meditatös, men tänker att lite mindfullnessövningar kanske vore nyttigt för en stressad själ som aldrig riktigt vilar. Det var bra insikter du kommit till, och jag kände ändå inspiration att prova sitta still igen!

2016-01-14 @ 20:01:41
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild