big magic.

 
Förra veckan läste jag ut Big Magic- Creative living beyond fear och jag har lärt mig massor om mig själv och min kreativitet.
 
Författaren (Elizabeth Gilbert) har ett megafint sätt att tona hypen kring kreativitet och kreativa människor. De är precis som vilka som helst, liksom. Dessutom talar hon om att kreativitet inte är något medfött eller något som en kan förlora och ger läsaren verktygen för att fånga in den för att kunna uttrycka sig kreativt. Dessutom dementerar hon att ångest, olycka och sorg på något sätt medför lyckad kreativ utveckling. Vilket är otroligt bra eftersom jag tror att nästan alla kan en myt om en plågad konstnär.
 
Mitt favoritcitat ur boken är detta
 
"There is a famous question that shows up, it seems, in every single self- help book ever written: What would you do if you knew you could not fail?
But I´ve always seen it differently. I think the fiercest question of all is this one: What would you do even if you knew that you might very well fail? What do you love doing so much that the words failure and success essentially become irrelevant? "
 
och jag tycker att det sammanfattar bra hur vi borde tänka om nästan allt egentligen.

Comment
Postat av: Jossan

Den har jag funderat på att låna hem, hur är den i tempo osv? Trögläst el snabbläst?

Svar: Väldigt snabbläst. Jag hade säkert läst ut den på halva tiden men skolan och plugg kom liksom i vägen.
Sandra Leone

2016-02-02 @ 17:34:18
Postat av: Daniella 🌙

Undrar precis samma som ovan :)

Svar: Skriver samma svar här då :)"Vad jag vet finns ingen svensk upplaga men jag tyckte att den var otroligt bra på engelska, det finns en speciell rytm liksom."
Sandra Leone

2016-02-02 @ 18:37:08
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Karin Magnusdotter

finns den möjligen i svensk upplaga eller är det engelska som gäller? verkar hur intressant som helst!
/Karin

Svar: Vad jag vet finns ingen svensk upplaga men jag tyckte att den var otroligt bra på engelska, det finns en speciell rytm liksom.
Sandra Leone

2016-02-02 @ 21:16:05
URL: http://magnusdotter.blogspot.com
Postat av: Ebba

Jag har hört så mycket gott om den.. Den ska jag verkligen se till att läsa!

2016-02-03 @ 11:12:22
URL: http://moonandsun.blogg.se
Postat av: Wilda

Åh måste få tag på den här boken känner jag. Underbart citat och så många bra människor som tipsar om den! Vill läsa bums.

2016-02-06 @ 23:03:20
URL: http://reaktionista.wordpress.com
Postat av: Elin Ohre

Efter nästan två månader så finns den här boken tillgänglig för lån hos mig, så imorgon ska jag hämta den! Ser mycket fram emot denna läsning!

2016-02-08 @ 21:37:26
URL: http://ohre.webblogg.se/
Postat av: Lili

Åh, vad bra den låter! Har sneglat på den några gånger på jobbet, ska nog se till att köpa den nästa gång jag har lön!

2016-02-11 @ 14:24:32
URL: http://zilverka.blogg.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild