grovt bröd utan jäsning.

 
Det här brödet har förändrat mitt liv (skojar inte ens). Det går megasnabbt att röra ihop ingredienserna och det behöver inte jäsa! Hittade receptet här men har gjort några smändringar.
 
Till ett bröd:
 
4 dl rågmjöl
3 dl havregryn (blanda gärna vanliga och fiberhavregryn)
1 dl linfrön
1 dl pumpakärnor
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
1 rivet äpple
4 dl naturell yoghurt
(2 msk honung)
grovt hackade hasselnötter
torkade aprikoser
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser och riv ner äpplet. Blanda i yoghurten (och ev lite honung om ni vill ha lite sötma) samt nötterna och aprikoserna. Häll allt i en form och ställ in i ugnen i ca 40 minuter.
 
 
Sedan är det klart!
 

Comment
Postat av: Lena

Åh, måste prova!

2015-11-02 @ 22:53:35
URL: http://lenasvanberg.blogg.se
Postat av: Sandra

Mm, det här låter som ett supergott bröd! Är lite nyfiken på om det går att göra glutenfritt så jag tror jag måste testa det snarast :)

2015-11-03 @ 09:30:38
URL: http://atilio.metromode.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild