chocolate chip havreflarn med havssalt.

Hej kompisar! Min tenta börjar närma sig så förra veckan passade jag på att baka för att tänka på något annat en stund.
 
 
Detta är en blandning av chocolate chip cookies och havreflarn och receptet går att röra ihop på ca ingen tid alls.
 
För nio stora kakor behövs:
 
125g smör
1 ½ dl brunt farnsocker (den torra varianten)
1 ägg
2 dl havregryn
1 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
Några droppar citron
25g mörk choklad
25g vit choklad (eller 50g av den en föredrar)
Havssalt
 
 
Sätt ugnen på 180 grader. Smält smöret och låt det svalna. Blanda sedan socker och smör till en krämig smet. Tillsätt ägget och rör ihop. Blanda ner citronsaften och de torra ingredienserna förutom havssaltet. Det ska bli en ganska tjock smet. Forma jämnstora kakor, strö över lite havssalt och ställ in i ugnen i ca 15 min. Ät och ha det gött!

Comment
Postat av: Beatrice

Alltså <3<3 kakor med choklad i, finns få bättre saker. Känner att jag minsann måste baka såna här jag också!

2015-10-19 @ 19:52:01
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: natalie

Åh, vad gott det ser ut!

2015-10-19 @ 20:56:19
URL: http://natalieesseen.vione.se
Postat av: Ebba

Havre och choklad är tummen upp! Får testa en vegansk variant nån dag...

2015-10-19 @ 22:04:46
URL: http://moonandsun.blogg.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild