frågestund- svar del 2

Vad vore din absolut största utmaning, i nuläget?

 

Vilken spännande fråga! Det beror lite på hur man tänker men just nu är den största utmaningen att ta hand om mig själv och inte dö prestationsångestdöden. Däremot den största utmaning som jag skulle vilja ge mig själv är att resa iväg någonstans på egen hand. Jag tänker: Berlin, någonstans i Indien eller Paris. Har så mycket wanderlust i kroppen att den nästan sprängs.

 

1, 2
 

 

Vilket är ditt tidigaste minne? 

 

Skrev om det här men ett annat av mina tidigaste minnen är när jag och mina två kusiner sitter på en en släpkärra körd med en traktor av min pappa. Det är i farfar och farmors gamla hus, det är sommar och vi har vinden i håret allihopa.

 

 1, 2
 

 

Finns det något som gör dig så himla galen? T.ex. människor som springer och "bara" ska hämta något de glömt på andra sidan butiken när de precis ska betala. Haha, tycker sånt är så kul att veta (igenkänningsfaktor, lix).

 

Jaaa det finns det! T.ex. det ovannämnda gör mig knäpp och jag som alltid vill vara ute i otroligt god tid får krupp på människor som "bara ska [insert valfri grej som egentligen kunde ordnats mycket, mycket tidigare]". Också när människor låter för mycket och då menar jag inte barnskrik eller någon högljudd hostning utan när de skramlar och slår i dörrar och skåp eller klampar omkring. Vet inte varför jag blir galen på dessa saker men så är det helt enkelt.

 


Vilken egenskap hos dig själv är du mest stolt över?

 

 Att jag liksom aldrig ger mig.

 


Comment
Postat av: Klara

Blir också galen på högljudda människor! Står inte ut när pappa ska vika ihop en papperskasse, för det brukar ta honom ca fem minuter av oavbrutet prasslande.

2015-03-17 @ 18:51:22
URL: http://cellarson.tumblr.com
Postat av: ISA

hehe, igenkänningsfaktor HÖG på dessa irritationsobjekt. Plus folk som ger ifrån sig kroppsliga ljud som smackanden och stönanden. Blir tokig!!

2015-03-18 @ 09:26:55
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: chrissy

vilket himla fint första minne! kom ett sånt himla nostalgiskimmer över mig nu

2015-03-18 @ 11:35:35
URL: http://highfivelivet.blogspot.se
Postat av: johanna

"Har så mycket wanderlust i kroppen att den nästan sprängs." alltså PRECIS så känner jag också. så himla fint när andra sätter ord på det en känner.

2015-03-18 @ 15:38:04
URL: http://www.patetikekonst.blogspot.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild