frukostfrallor.

 
Här kommer ett recept på frukostfrallor som är perfekta för en lång söndagfrukost. Dessa bjöd jag mor på på hennes dag <3 Receptet kommer ursprungligen ifrån den här boken
 
Till sex stora frallor
 
Dag ett; tidig kväll:
50g (½ dl) Vetesurdegsgrund
250g (2 ½ dl) Vatten
3g Jäst
350g (6 dl) Vetemjöl special
7g (1 tsk) Salt
10g (1 msk) Hela linfrön
20g (2 msk) Solroskärnor
 
Rör ihop alla ingredienser förutom salt för hand i en bunke. Låt vila i 30 min, tillsätt salt och blanda i någon minut. Täck med plast (eller en handduk) och låt jäsa i 1- 1 ½ timme. Stjälp upp degen på ett mjölat bord och dela den i sex bitar. Runddriv bullarna och lägg dem på ett bakplåtspapper på en bricka i kylskåpet.
 
Dag två; morgon:
 
Sätt ugnen på 275 grader och lägg en oöm plåt på nedersta hyllan. Pensla frallorna med lite vatten och strö på solroskärnor och linfrön. Sätt in bröden i ugnen och lägg några isbitar på nedersta plåten. Sänk värmen till 250 grader och grädda i 15- 20 min.
 
 
Nom nom nom <3

Comment
Postat av: Klara Amanda

Mmm, alltså nybakat bröd. Bland det godaste jag vet! <3

2015-06-11 @ 13:37:32
URL: http://klaraamandas.blogg.se/
Postat av: Emelie Blad

Mums! På ett sätt saknar jag att baka bröd, men på ett annat är jag så bortskämd med alla boulangerier som liksom gör det åt mig. Dina ser emellertid omåttligt aptitretande ut!

2015-06-11 @ 20:53:32
URL: http://sockerskrin.blogg.se/
Postat av: Mirre

Men ja verkligen nom nom

2015-06-12 @ 10:39:02
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild