black/white - recept.

 
Jag fick ett önskemål om att dela med mig av recept och tillvägagångssätt av gröt black and white som jag gjorde för ett tag sedan. Receptet kommer ursprungligen från boken Gröt & müsli (Massolit förlag) av Viola Adamsson
 
2 portioner
 
♦ 1 portion mannagrynsgröt (finns ett recept i boken men jag brukar helt enkelt anväda det som står på mannagrynspaketet.)
♦ 1 portion rågmjölsgröt
 
Rågmjölsgröt 1 portion
 
2½ dl vatten
½- 1 krm salt
¾ dl rågmjöl, fint eller grovt
 
Koka upp vatten och salt. Vispa ner mjölet och låt koka på svag värme under lock i 8-10 min. Rör om då och då.
 
Gröt black and white
 
Koka båda grötsorterna enligt recept i varsin kastrull. Tipset är att börja med rågmjölsgröten eftresom den behöver lite längre tid. Sedan blandar en båda grötsorterna enligt tycke och smak och mumsar i sig.

Comment
Postat av: lizacorneer.se

Åh, tack för att du tog dig tiden och delade med dig av detta recept! :)

Önskar dig en fin dag i solen, jag har en jobbhelg denna helg. Sista dagen nu innan lite ledighet, så skall hem i eftermiddag och ta vara på solen minsann :).

2015-08-09 @ 07:30:50
URL: http://lizacorneer.se/
Postat av: Embla

mmm har fått dille på gröt just nu och gör olika sorter varje morgon, denna måste jag testa !

2015-08-11 @ 13:15:37
URL: http://sotvatten.blogg.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild