vi håller varandras händer om det blir läskigt.

 
När väckarklockan ringde imorse och min pojkvän sträckte sig efter telefonen och meddelade valresultatet funderade jag på att dra täcket över huvudet och be honom att lägga av med dumheterna. För sådant skojar man inte om. Men även om sanningen gett mig en orosrynka i pannan hela dagen var jag tvungen att slita av mig täcket, klä mig, ilsket röra om i tekoppen, plugga matte och plugga fysik tills jag var så hungrig att jag nästan inte kunde hålla mig på benen. Jag måste fortsätta kämpa för att det är inte bara de 13% på fel parti som räkandes igår. Det finns andra röster att lyssna på som säger att vi fortsätter kämpa, vi fortsätter att vara besvärliga och ställer krav och om någon av oss tvivlar så finns det händer att hålla. Denna kamp tänker jag fira med en kardemummabulle och kaffe. 

Comment
Postat av: Beatrice

Kände mig så hopplös, både i natt och i morse. Men nu kom jag nyss hem från en demo på Möllevångstorget, och är återigen peppad! Man gör vad man kan, och nu känner jag mig sugen på att engagera mig mer än jag gjort förut! Vi peppar tillsammans, och som det är sagt - vi håller varandras händer om det blir läskigt.

2014-09-15 @ 21:05:25
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Daisy

det är helt sjukt

2014-09-15 @ 21:36:32
URL: http://vinylbrus.blogspot.com/
Postat av: Maria

Åh jag håller med. Men det känns samtidigt så himla deppigt.

2014-09-17 @ 21:25:52
URL: http://dreamsof.blogg.se/

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild