saffransfalafel.

 
Jag har inte ord för gårdagen, de räcker liksom inte till. Vi firade jul, han och jag och gruset knastrade under våra fötter när vi gick hem. Jag kände att jag hade gjort alldeles för mycket på en vecka. Ni vet när kroppen känns sådär tunn så att första vindpust skulle kunna blåsa omkull en. Så han tände ljus och tappade upp ett bad och satt och håll om min lilla kropp en stund. "Man behöver faktiskt inte göra allt". 
Vi gjorde en saffranspuddning och öppnade paket och jag började skratta och sluta tänka på skolan och tentor. Jag fick små stafflin och små, små canvastavlor och akvarellpapper. Det var perfekt. 
Och idag har jag rullat saffransfalaflar och köpt torkad frukt av den lokala handlaren. Hoppas att ni unnar er lite julledigt trots att ni har saker att göra.

Comment
Postat av: Maria

Äh vad fint! Jag är så glad för äntligen julledigt, det behövs.

2014-12-20 @ 16:37:31
URL: http://dreamsof.se/
Postat av: Ebba Molin

Åh så spännande det låter med saffransfalafel! Hur har du gjort dom? Kram

Svar: Receptet hittade jag på Green Kitchen Stories. Tips, tips, tips de blev megagoda!
Sandra Leone

2014-12-20 @ 20:20:59
URL: http://elephantroom.blogg.se
Postat av: Emelie - Lever drömmen i Paris!

Saffransfalafel? Åh, vilken spännande kombination. Blir det inte för sött/dessertsmakande? Fungerar det precis som vanliga falafel?
De ser i vilket fall riktigt fina ut. :)

Ja, visst är du också ett fan av amerikanska pannkakor? (fast then again, vem är inte det?)

2014-12-21 @ 17:55:43
URL: http://sockerskrin.blogspot.se

Hej!


Jag skulle inte vilja ha någon:
*Reklam eller spam.
*Frågor om bloglovin'-byten
*Vad gör du?/ Allt bra?- kommentarer


Tankar, åsikter, kärleksbrev eller ord i följd: [email protected]



Det är förbjudet att ta mina bilder utan tillåtelse

this is a viritual hug to all the lonely people

Vad kul att du tog dig tid att kommentera:

Ditt namn här:
Du är såklart värd att minnas?

Din mejladress:

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild